!!!Important!!!

Acest blog reprezintă strict părerile mele.
Orice asociere între numele meu și documentele oficiale legate de ora de Religie (lecții, fișe, manuale, programe școlare etc) sau cu acțiunile oficiale ale Bisericii Ortodoxe Române sau ale Arhiepiscopiei Timișoarei ori ale Școlii Gimnaziale Satchinez nu-și are menirea. Aceste instituții nu pot fi responsabile pentru postările mele și nici trase la răspundere!
Unele din materiale de pe blog (filme și cărți) sunt descărcate de pe internet (Scribd sau alte site-uri) și au caracter informațional.
Oricine este liber să preia de blog orice informație!

duminică, 1 octombrie 2017

Crearea lumii Clasa a V-a

Crearea lumii
Clasa a V-a

            Ne vom referi la crearea lumii văzute:
Obiectiv:
            Ex. 1: La sfârșitul orei elevii vor fi capabili să afirme că Dumnezeu este creatorul lumii în urma explicațiilor profesorului și / sau a vizionării filmului ori a audierii lecției / citirii din Sfânta Scriptură.
            Ex. 2: La sfârșitul orei elevii vor fi capabili să enumere zilele creației în urma în urma explicațiilor profesorului și / sau a vizionării filmului ori a audierii lecției / citirii din Sfânta Scriptură.
Materiale: Sfânta Scriptură, Mica Biblie, Pc., Video-Proiector, Tablă, fișă de lucru, caietul elevilor.
            Desfășurare lecției:
            Folosindu-se de Sfânta Scriptură profesorul explică elevilor că lumea este creată de Dumnezeu (Sfânta Treime). Dumnezeu Tatăl a avut hotărârea de a aduce la existență lumea: Iisus Hristos a dus la îndeplinire planul Tatălui, iar Duhul Sfânt conduce la desăvârșire toată creația.
            Pe tablă profesorul notează:
o   Fiul: (In 1, 3): „Toate prin El s-au făcut!”
o   Duhul Sfânt (Facere 1, 2): „…Duhul lui Dumnezeu se purta deasupra apelor”.
o   Sf. Treime (Facere 1, 26): „Și a zis Dumnezeu să facem om după chipul și după asemănarea noastră…”
Notează apoi zilele creației:
Zilele creației:
Ziua I – materia brută și lumina;
Ziua a II-a – bolta cerească (a despărțit apele de sus de cele de jos);
Ziua a III-a – oceanele, măriile, fluviile; uscatul cu ierburile și plantele;
Ziua a IV-a – luminătorii cerului: soarele, luna, stelele (planetele)
Ziua a V-a – viețuitoarele din apă și păsările cerului
Ziua a VI-a – animalele (dup felul lor) + omul.
            Pentru fixarea cunoștințelor se poate folosi de o ghicitoare / o strofă dintr-o poezie / imagine de colorat. Pe imagine poate cere ca elevii să noteze ordinea zilelor creației:
                        „Fiindcă orice adunam
                        Și oriunde mă uitam
                        Prin toate-L vedeam mereu
                        Doar pe bunul… Dumnezeu
Sau:
El a făurit pământul
Ape, munții minunați
Norii, soarele și vântul
Codrii, sunt de El creați”.
Ori:
                        „Păsărele sprintenele
                        Toate ciripesc mereu,
                        Iar cu glasul lor și ele
                        Preamăresc pe Dumnezeu”.
            Eu am selectat imaginea creației sub formă de triunghiuri (Vezi imagine). Pe internet găsim nenumărate alte imagini. În următoarele linkuri găsiți câteva materiale orientative:
http://profuhrab.blogspot.ro/2016/02/fisa-omul-se-bucura-de-creatia-lui.html - o fișă sub formă de carte folosită pentru clasa I.
Acest conținut este orientativ și fiecare poate să-și facă lecția cu diferite metode și cât mai atractiv.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...