!!!Important!!!

Acest blog reprezintă strict părerile mele.
Orice asociere între numele meu și documentele oficiale legate de ora de Religie (lecții, fișe, manuale, programe școlare etc) sau cu acțiunile oficiale ale Bisericii Ortodoxe Române sau ale Arhiepiscopiei Timișoarei ori ale Școlii Gimnaziale Satchinez nu-și are menirea. Aceste instituții nu pot fi responsabile pentru postările mele și nici trase la răspundere!
Unele din materiale de pe blog (filme și cărți) sunt descărcate de pe internet (Scribd sau alte site-uri) și au caracter informațional.
Oricine este liber să preia de blog orice informație!

joi, 5 octombrie 2017

Rectorul UVT, Marilen Pirtea, cere ”șase măsuri de bun-simț” pentru dascăli


Rectorul UVT, Marilen Pirtea, cere ”șase măsuri de bun-simț” pentru dascăli


El a lansat un apel către guvernanți de Ziua Cadrelor Didactice (World Teachers’ Day).
Respectul și responsabilitatea față de dascăli, față de educație, se citesc în acțiunile guvernanților, nu în declarațiile publice ale acestora. A putea preda liber, fără constrângeri, a preda în libertate și a da astfel forță dascălilor, a-i face mai puternici este un dar, susține rectorul Universității de vest din Timișoara. ”Mă văd nevoit a sublinia abordarea greșită a administrației social-democrate, care consideră că singura măsură a respectului față de dascăli este salariul, nici această abordare nefiind însă lipsită de capcane. Nu doresc să fac referire la înșelătoria din spatele măririlor salariale, ci să subliniez faptul că dincolo de remunerarea corectă, guvernul este dator educației, dascălilor, cu o serie de măsuri de bun-simț.
Astfel, am creionat șase demersuri care pot fi realizate „din stilou”, fără întârziere, măsuri care au în mijlocul lor profesorul și elevul. Domnilor guvernanți, vreți să demonstrați respect față de DASCĂLI? Faceți-le cadou, de ziua lor, aceste șase inițiative pe care le puteți implementa cu ușurință, numai voință să aveți.
1.      Scoateți condica de prezență din școli, dascălii nu sunt funcționari în uzine. Chiar dacă sunt plătiți din bani publici, ca și universitarii și medicii, activitatea dascălilor are alt specific, normarea ca la uzină nu este potrivită, este jignitoare și este frustrantă!
2.      Debirocratizați evaluarea profesorilor și lăsați dascălii să se ocupe în primul rând de elevii lor. Restructurați grila de evaluare a dascălilor din preuniversitar prin eliminarea aspectelor birocratice din aceasta și introduceți și/sau creșteți ponderea activităților cu elevii și a rezultatelor acestora măsurate prin progresul școlar. Așa vom valoriza dascălii care au o contribuție însemnată la educația elevilor lor.
3.      Lăsați dascălul să-și aleagă singur materialele auxiliare. Cadrul didactic are capacitatea, dreptul și chiar obligația să-și elaboreze și/sau selecteze auxiliarele didactice, un învățământ centrat pe elev nu are nevoie de auxiliare aprobate de la minister. Preselecția unor auxiliare este o insultă adusă competențelor profesionale ale cadrelor didactice din preuniversitar. Avem manuale aprobate de minister, este suficient.
4.      Organizați concursuri pe bune pentru directorii de școală și pentru inspectorii școlari. Încetați cu favoritismele, cu impunerea oamenilor de partid în poziții de conducere și lăsați aceste locuri pentru specialiști recunoscuți de colegii lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...