Treceți la conținutul principal

Marilen Pirtea, coordonatorul Comisiei de Educatie a PNL: Daca nu am tipari manuale, pentru nicio disciplina? Suntem pregatiti pentru asa ceva?

Marilen Pirtea, coordonatorul Comisiei de Educatie a PNL:
Daca nu am tipari manuale, pentru nicio disciplina?
Suntem pregatiti pentru asa ceva?


Pirtea își continuă ideea și spune că profesorii sunt singurii care pot și trebuie să elaboreze mijloace adecvate elevilor cu care lucrează, iar o măsură precum cea expusă mai sus ar crea contextul necesar elaborării unor asemenea instrumente didactice: „Astfel, am putea vorbi de îndeplinirea unei prime premise pentru a avea mijloace didactice, fie ele și manuale, cu adevărat adecvate, pliate pe necesitățile individuale ale elevilor cu care lucrează la un moment dat un cadru didactic.”
Ministerul Educației tipărește manualele alternative cu sume considerabile de la bugetul de stat, iar justificarea pare a fi necesitatea de a integra pregătirea elevilor la nivel național, însă eficiența acestei măsuri este discutabilă, spune Marilen Pirtea: „Mă întreb în ce măsură manualul unic răspunde nevoilor elevilor, nevoilor profesorilor sau nevoilor firmelor care tipăresc aceste manuale. Dacă luăm în considerare cât de diferite sunt școlile din România, gândiți-vă de exemplu la un liceu de top dintr-un oraș mare, București, Timișoara, Cluj și o școală din mediul rural, unde nu este nici canalizare, îmi vine greu să cred că elevii sunt cei avuți în vedere prin această măsură. Cât despre profesori, ei sunt cei care adaptează manualul unic la nevoile elevilor. Din discuțiile mele cu aceștia și din pozițiile publice luate de mai mulți profesori, este evident că pentru ei manualul unic este mai degrabă o constrângere decât un ajutor. Mulți dintre ei se simt jigniți de o astfel de idee, o consideră potrivită sistemelor totalitariste sau corupte, nicidecum României anului 2017. Așadar, vă las să răspundeți singuri pentru cine este manualul unic.”
Manualul unic este anacronic și riscă să ne îndepărteze și mai mult de țările cu sisteme performante de învățământ, în condițiile în care acestea abordează strategia alternativelor educaționale la nivelul predării, evaluării și al organizării colectivului de elevi, este de părere Marilen Pirtea: „Cel mai eficient manual este cel construit de profesor și elevi în clasă. Suntem pregătiți pentru așa ceva? Vrem un învățământ centrat pe elev, în care cadrul didactic să fie valorizat? Manualul unic cu siguranță nu ne va duce în această direcție.”

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Ce înseamnă să fiu creștin (fișe de lucru pdf+jpg) - Clasa pregătitoare

Fișă Omul se bucură de creația lui Dumnezeu (Cărticică) Clasa I

Patimile și Învierea Domnului - Clasele III-VII

Patimile și Învierea DomnuluiClasele III-VII Lecția cuprinde: un filmuleț legat de Săptămâna Patimilor, o imagine (iocană) cu Răstignirea Domnului, o altă imagine (Icoană) cu Invierea Domnului, o imagine cu o fișă de lucru și lista evenimentelor din Săptămâna Patimilior.  https://www.youtube.com/watch?v=_-fyrwbr8rw - Film Săptămâna Patimilor.



Duminica sărbătorim Intrarea Domnului în Ierusalim.Miercuri Domnul Iisus a fost vândut de Iuda pe 30 de arginţi.Joi  a avut loc Cina cea de Taină. La Cină Mântuitorul a spălat picioarele ucenicilor, a întemeiat Sfânta Taină a Euharistiei, la descoperit pe trădător şi a prezis lepădarea lui Petru. Tot joi, după Cină, Iisus s-a îndreptat cu ucenicii în grădina Ghetsimani unde a fost prins.Vineri Domnul Iisua a fost lovit cu palmele peste față, a fost biciuit și apoi îmbrăcat într-o hlamidă roșie. Apoi I-au pus o cunună de spini pe cap și o cruce grea în spate. Domnul a căzut sub greutatea crucii, iar când au ajuns la locul numit al „Căpățânii”  a fos…